lørdag 4. juli 2009

Kinesiske pick-uplines

Da er turen kommet til at også jeg kan ta ferie. Turen går først til Kina, og så hopper jeg på toget til Mongolia, og siden videre til Russland der vi hiver oss på den transsibirske i Ulan Ude. Til slutt tar vi et par dager i Leningrad, eller St.Petersburg om du vil, før vi flyr hjemover. Reiseplanen er som følger:



Beijing: 5-14. juli
Ulan Bator: 15-17. juli
Russland: 17-24. juli

Så langt er vi ikke kommet lengre enn Gardermoen, der jeg, og Maria som jeg reiser med, blar i Simens mandarin-lommeparlør. Den tar tydelig sikte på å hjelpe deg i alle tenkelige situasjoner. Her er et utdrag av "pick-up lines" (pga manglende arbeidslyst skriver jeg bare inn den engelske varianten):

- You look like a cousin of mine
- You're a fantastic dancer
- Can I be with you forever?

Hvis man skulle være så heldig å få napp tilbyr parløren videre hjelp. Det er tydeligvis nyttig å ha den på sengekanten:

- It's my first time
- Don't worry, I'll do it myself. (sic!)
- Easy tiger!
- Oh yeah!

Og bare for sikkerhets skyld:

- Will you marry me?

For ordens skyld: Vi reiser ikke for å finne oss partnere, vi reiser fordi vi skal toge! Og ja, vi er mer enn gjennomsnittlig glad i å ta tog. :)



PS: Jeg er usikker på hvordan det blir med internettfasiliteter, men hvis jeg får muligheten kommer jeg til å oppdatere med litt bilder og betraktninger og slikt. :)

Ingen kommentarer: